سامانه تیم کارآفرینی مهندس پورجعفری و تجارت شبکه ای چند سطحی

www,poorjafari.blog.ir -09113834876-09119818162-01344514876 - سایت تیم کارآفرینی بازاریابی شبکه ای مهندس پورجعفری و بازاریابان برتر کشور-کسب و کار چند سطحی و شبکه ای-

سامانه تیم کارآفرینی مهندس پورجعفری و تجارت شبکه ای چند سطحی

www,poorjafari.blog.ir -09113834876-09119818162-01344514876 - سایت تیم کارآفرینی بازاریابی شبکه ای مهندس پورجعفری و بازاریابان برتر کشور-کسب و کار چند سطحی و شبکه ای-

سامانه  تیم  کارآفرینی مهندس پورجعفری و  تجارت شبکه ای چند سطحی

تجارت شبکه ای ، بازاریابی شبکه ای ، مدیریت چند سطحی ،خرید و فروش چند سطحی

بایگانی

عضویت در بیش از یک شرکت شبکه ای

مهندس پورجعفریMLM | يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۵۲ ب.ظ
معضلی با نام عضویت در بیش از یک شرکت


یکی از معضلاتی که در صنعت بازاریابی کشور وجود دارد، فعالیت هم زمان بازاریابان در بیش از یک شرکت است. بر طبق مقررات مصوب هر بازاریاب می بایست با مشخصات کامل و صحیح هویتی اقدام به ثبت نام در شرکت های دارای مجوز نماید و تا زمانی که در یک شرکت فعالیت می کند به عضویت سایر شرکت ها درنیاید.

یکی از معضلاتی که در صنعت بازاریابی کشور وجود دارد، فعالیت هم زمان بازاریابان در بیش از یک شرکت شبکه ای است. بر طبق مقررات مصوب هر بازاریاب می بایست با مشخصات کامل و صحیح هویتی اقدام به ثبت نام در شرکت های دارای مجوز نماید و تا زمانی که در یک شرکت فعالیت می کند به عضویت سایر شرکت ها درنیاید. در صورت فعالیت هم زمان در 2 یا چند شرکت و یا داشتن چند جایگاه در یک شرکت با متخلفان برخورد خواهد شد و حتی امکان تعلیق بازاریاب وجود دارد. 
البته برخی از بازاریابان که هم زمان مشخصات شان در دو شرکت ثبت شده، این اقدام شان غیر عمدی بوده و ناآگاهانه قبل از آزاد شدن کد ملی شان اقدام به ثبت نام در شرکت های دیگر نموده اند و متأسفانه دفتر کاری توسط شرکت در اختیار آنان قرار گرفته است. این افراد بدون اطلاع از عدم آزاد بودن کد شان فعالیت شان را آغاز کرده و اقدام به شبکه سازی نموده اند، بعد از مدتی فعالیت جایگاه آنان توسط نهادهای نظارتی مسدود شده و مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرده است.
با توجه به مطالب ذکر شده در بالا با دو دسته از افراد روبه رو هستیم یکی دسته ای که آگاهانه اقدام به ثبت جایگاه در بیش از یک شرکت می نمایند که البته با مشخصات خود در بیش از یک شرکت نمی توانند ثبت بزنند بلکه با مشخصات افراد دیگر اقدام به ثبت جایگاه در شرکت های دیگر و یا شرکت خود می نمایند. دسته دوم افرادی هستند که لغو جایگاه از شرکت اول شان زده اند اما به دلایلی از قبیل قطع سیستم شرکت و یا وب سرویس لغو آنان اعمال نمی شود و بدون اطلاع از این موضوع اقدام به ثبت جایگاه در شرکت دیگر می نمایند.
شاید بسیاری از بازاریابان بر این تصور باشند که وضع محدودیت در زمینه این موضوع، اقدامی سخت گیرانه است؛ در صورتی که اعمال این محدودیت ها به نفع خود آن ها و شرکت های فعال در این عرصه است.از دلایلی که می توان برای این اقدام برشمرد یکی عدم انتقال اطلاعات از یک شرکت به شرکت دیگر توسط بازاریابان است که این موضوع باعث ایجاد حاشیه و اتلاف انرژی بازاریابان و شرکت ها خواهد شد. دلیل دیگر این است که شرکت ها و فعالان آن ها برای آموزش طرح های درآمدی شان به بازاریابان وقت و هزینه صرف کرده اند و جا به جایی و مشغولیت هم زمان بازاریابان در بین شرکت ها منجر به اتلاف هزینه های صرف شده توسط آنان خواهد گردید. از سوی دیگر در متون متعدد اشاره شده است، بازاریابانی که تعهد بلند مدت به یک شرکت دارند نفع بیشتری خواهند برد و زمان و انرژی شان به هدر نخواهد رفت؛ چرا که تمرکز بر روی بیش از یک شرکت امری سخت است. افرادی که در بیش از یک شرکت مشغول فعالیت هستند امکان شرکت در دوره های آموزشی و کسب مهارت به صورت کامل و کافی را به دلیل محدودیت زمانی  ندارند  و از سوی دیگر شبکه سازی و توانمند سازی زیرمجموعه ها نیز برای آنان امری دشوار خواهد بود؛ در نتیجه هم خود آن ها و هم افراد جذب شده توسط آن ها افرادی فاقد مهارت و توانمندی کافی خواهند بود. 
از منظر قانونی نیز به نفع خود بازاریابان است که از این اقدام اجتناب کنند، بازاریابانی که قبل از آزاد سازی کدشان اقدام به ثبت در شرکت دیگری می نمایند و یا هم زمان جایگاهی را با نام افراد دیگر ثبت می کنند مطمئناً بعد از مدتی فعالیت توسط وب سرویس شناسایی شده و جایگاه آنان لغو خواهد شد و یا حتی ممکن است با دست یابی به پورسانت بالا شرکت جایگاه شان را به بهانه اقدام غیر قانونی لغو نماید که در هر دو صورت این بازاریاب است که متحمل خسارت خواهد گردید.
برای پیشگیری از وقوع این معضل نه تنها لازم است فرهنگ سازی و آموزش صحیح توسط شرکت ها در مورد این موضوع صورت پذیرد؛ بلکه لازم است سیستم نرم افزاری شرکت ها به گونه ای طراحی و نظارت شوند که دفتر کاری در اختیار بازاریابانی که هنوز کد ملی آن ها داخل شرکت های دیگر ثبت است، قرار نگیرد.
رفرنس::ایران هشدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی